בן גביר הבהיר: "המשטרה כפופה לשר"

    אתר קול חי 1 Comment on בן גביר הבהיר: "המשטרה כפופה לשר"

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים הבוקר מסיבת עיתונאים, בעקבות הפשיעה והפרוטקשן במגזר הערבי. השר הציג את התוכנית למאבק בפשיעה במגזר ואמר: "אני נחוש לקבל את הסמכויות לעצור במעצר מנהלי את משפחות הפשע במגזר". על האפשרות של משבר חוקתי אמר בן גביר: "החוק והדין קובעים שהמשטרה כפופה למדיניות השר"

    צילום: דוברות המשטרה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הציג היום (חמישי) את תכניתו למלחמה בפשע במגזר הערבי, במסגרתו עבריינים ערבים ישראלים ובדואים מאיימים על בעלי עסקים יהודים, גובים דמי חסות וגורמים לנזקים במאות מיליוני שקלים. בן גביר אמר "אני נחוש לקבל את הסמכויות לעצור במעצר מנהלי את משפחות הפשע במגזר".

    בנוסף התייחס השר בן גביר לשאלה סביב האפשרות של משבר חוקתי והבהיר כי "במדינת חוק הצבא והמשטרה מיישמים את הנחיות הדרג המדיני". לדברי בן גביר אין כל סתירה בין דבריו של המפכ"ל שבתאי לבין דבריו שלו.

    ניצב יורם סופר, שמונה לאחרונה לפרויקטור המשטרה למאבק בפשיעה ומסתמן כאחד המועמדים המובילים לתפקיד המפכ"ל הבא, נשאל האם יציית לבג"ץ אם זה יפסוק נגד חוק יסוד והשיב כי השאלה אינה רלוונטית.

    אתמול, בטקס החלפת הפיקוד במשמר הגבול, העביר השר בן גביר מסר למפקד הנכנס: "המשטרה שלנו היא משטרה א פוליטית, חייבת לפעול בצורה א פוליטית, ממלכתית ועל פי דין, והדין, החוק ועקרונותיה של הדמוקרטיה, מלמדים שהעם הולך לקלפי ואומר את דברו ומי שנבחר צריך לקבוע מדיניות והיא המדיניות שצריכים לפעול בהתאם אליה. ככה זה בדמוקרטיה. אנשים הולכים לבחירות, פוליטיקאים נבחרים והמדיניות שהם קובעים צריכה להוביל את כולנו".

    מפכ״ל המשטרה, רנ״צ יעקב שבתאי אמר בטקס: ״בימים האחרונים עולה השאלה מהו המצפן על פיו פועלת המשטרה. ברצוני להבהיר בצורה ברורה ושאינה משתמעת לשני פנים. למשטרה יש מצפן אחד והוא החוק, ותמיד, לפחות כל עוד אני מפקד עליה, יכריע הדין והיא תפעל רק לפיו. יש לנו משטרה אחת, מקצועית, ערכית, מצוינת ואפוליטית ואני גאה בכל מפקדיה, שוטריה ומתנדביה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      השר איתמר בן-גביר, אוהבים אותך מאוד מאוד.
      רק בהצלחה-רבה. חודש טוב ומבורך